Ga direct naar de inhoud
Schrijfwedstrijd

Jaarlijkse Schrijfwedstrijd in de Kinderboekenweek voor groep 7 in Leidschendam-Voorburg met Talentenloods

De jaarlijkse Schrijfwedstrijd wordt georganiseerd door Talentenloods in samenwerking met de Bibliotheek aan de Vliet en Goede Doelen Boekenhuis Marianne. De Schrijfwedstrijd sluit aan bij het thema van de Kinderboekenweek ‘Lekker eigenwijs’. Leerlingen schrijven hun verhaal of tekenen een stripverhaal.

Namens Talentenloods komt Angelique Schipper* als gastdocent schrijven in de klas. De gastles duurt 1,5 uur. De gastles wordt ingepland in de periode van de Kinderboekenweek: wo 2 t/m vr 11 oktober 2024. Geen tijd voor een gastles maar wel mee willen doen? Dat kan ook! De school ontvangt dan een lespakket. Er zijn hier geen kosten aan verbonden.

De verhalen en striptekeningen worden maandag 21 oktober opgehaald voor de jurering. De jury bestaat uit de Bibliotheek aan de Vliet, Goede Doelen Boekenhuis Marianne en Talentenloods. De juryleden kiezen per groep 3 inzendingen. Deze 3 genomineerde leerlingen worden uitgenodigd voor de Feestelijke Finale in Theater Ludens op woensdagmiddag 6 november.

De genomineerde leerlingen krijgen vooraf een rondleiding in het theater met taart. Aansluitend volgt de Prijsuitreiking (14.30-16.00) waarvoor de leerlingen ieder twee gasten mogen uitnodigen. Ook de docent is hierbij van harte welkom.

De jury maakt bij de Prijsuitreiking de Top 3 prijswinnaars bekend. De winnaar van de eerste prijs mag een bekende schrijver uitnodigen voor een bezoek in de klas! Alle genomineerde leerlingen krijgen een oorkonde!

Aanmelden voor de Schrijfwedstrijd kan via: info@talentenloods.nl.

*Angelique Schipper volgde de Schrijversvakschool Amsterdam en studeerde af met poëzie. Inmiddels is zij bezig met haar derde kinderboek. In 2008 gooide Angelique het roer om. Van manager naar schrijfster en richtte zij de Stichting Talentenloods op om kinderen te stimuleren eerder met hun talent aan de slag te gaan.

Foto: Maé van ‘t Zelfde van de Groenschool won de Schrijfwedstrijd 2023 en nodigde schrijver Pieter Koolwijk uit in de klas