Wat is jouw fashion stijl?

Fashion Design

Lesvorm(en) Groepsles
Dag(en) dinsdag, zaterdag
Aantal lessen min. 33 lessen (jaarcursus)
Tarief €330 (jeugd/ jongeren) / €395 (volwassenen)
Docent(en) Layla Kühnen
Ooievaarspas Scan de Ooievaarspas en ontvang eenmalig 100% korting aan kinderen tot 18 jaar en 50% korting aan volwassenen. Ga voor de voorwaarden naar www.stichting-trias.nl/ooievaarspas

Fashion design is voor iedereen die van mode houdt, deze cursus is voor zowel jonge als oudere mode liefhebbers

Fashion design beginners is voor modeliefhebbers vanaf 9 jaar tot 22 jaar. Jong en oud gaan in deze cursus samen. Klassikaal werkt iedereen aan zijn of haar kledingstuk op eigen maten. Leuk om samen met je kind, kleinkind, tante of buurvrouw te doen!

FASHION DESIGN VOOR BEGINNERS
Lijkt het je te gek om zelf mode te maken? Schrijf je dan in voor de cursus fashion design voor beginners en ga als een echte modeontwerper aan de slag. Kleding ontwerpen begint met een idee en een schets, maar hoe kom je van deze schets tot een draagbaar kledingstuk? Je leert bij fashion design voor beginners alle belangrijke basistechnieken om kleding te kunnen maken. In deze cursus word je uitgedaagd op modegebied: je maakt kennis met verschillende stoffen, leert naaien en maakt diverse kledingstukken.

Het komende jaar maak je in de beginnerscursus onder andere een bomberjackje, een short of skort, en een sportshirt! Als er tijdens de cursus leuke mode-exposities in de omgeving zijn, neemt modedocent Layla Kühnen je hier als groep mee naar toe voor inspiratie. Aan het einde van de cursus is er een modeshow, waarin alle ontwerpen te zien zijn op de catwalk.

FASHION DESIGN GEVORDERDEN
Heb je de cursus fashion design voor beginners 1 jaar gevolgd, dan bepaalt de docent of je kunt doorstromen naar de gevorderden cursus. Je leert bij fashion design gevorderden alle ins en outs van het modevak; van het ontwerpen tot het maken van je eigen kledingstukken. We werken samen aan een eigen kledingstuk, nadat we een proefmodel hebben gemaakt kun je het patroon aanpassen naar je eigen smaak. Wil je een blazer maken? Of toch liever een jurk? Dat kan! Je koopt zelf stof voor het eindproduct en maakt hem zo naar je eigen smaak.

Het komende jaar werken we in de gevorderden cursus aan een (ongevoerde) blazer of jurk! Ook met de gevorderden groep gaat Layla graag op excursie naar een mooi mode expositie. Aan het einde van de cursus is er een modeshow, waarin alle ontwerpen te zien zijn op de catwalk.

CURSUSSEN 2023-2024

• Jaarcursus 9 t/m 100 jaar: start vanaf dinsdag 29 augustus 2023 | 18.00 uur | 90 min | Layla Kühnen
  • Jaarcursus 9 t/m 100 jaar: start vanaf zaterdag 2 september 2023 | 11.15 uur | 90 min | Layla Kühnen
  • Jaarcursus 9 t/m 100 jaar (gevorderden): start vanaf zaterdag 2 september 2023 | 9.30 uur | 90 min | Layla Kühnen
  • Jaarcursus 9 t/m 100 jaar (gevorderden): start vanaf zaterdag 2 september 2023 | 13.15 uur | 90 min | Layla Kühnen

Instromen
Op dit moment kan je niet meer instromen voor deze cursus. We nodigen je van harte uit voor onze open dag op zaterdag 8 juni of zaterdag 24 augustus 2024. Markeer deze data alvast in je agenda en blijf vooral op de hoogte via onze nieuwsbrief. Je wordt dan automatisch op de hoogte gesteld van onze open dagen, proeflesmaand, vakantieactiviteiten. Ook ontvang je een melding wanneer ons cursusaanbod 2024-2025 online staat. Onze jaarcursussen starten in september.