leerlijnen en lessenseries sbo

Trias vindt het belangrijk dat juist kinderen uit het speciaal onderwijs in contact komen met cultuuronderwijs. Ook in het speciaal onderwijs geloven we vooral in het structureel aanbieden van cultuuronderwijs om zo de totaalontwikkeling van het kind te stimuleren. In samenwerking met scholen ontwikkelen we een leerlijn die meerdere jaren loopt of organsieren we een lessenserie in een bepaald schooljaar. Trias werkt met diverse SBO scholen uit Rijswijk en Leidschendam-Voorburg samen. De activiteiten variëren van een leerlijn muziek tot een korte cursus dans.

Leerlijn MuziekMakers
In samenwerking met Stichting Papageno (tegenwoordig Tanmino) is Trias het programma MuziekMakers gestart. Wekelijks krijgen leerlingen van drie speciaal basisonderwijs scholen muziekles van Trias docenten. Onze docenten zijn opgeleid en gecoacht in het omgaan met kinderen met leer- en gedragsstoornissen. Zo legt Trias een stevig fundament om de jaren daarna deze doelgroep te kunnen blijven bedienen, zowel binnen- als buitenschools. De leerlijn MuziekMakers is inmiddels geïmplementeerd in het curriculum van drie speciaal basisonderwijs scholen in Rijswijk en Leidschendam-Voorburg.

Leerlijn Beeldend
Op de Elsenburgschool in Rijswijk krijgen de kinderen beeldende lessen van een docent van Trias. In de lessen wordt er gewerkt vanuit een uitdaging op het niveau van de leerling. De leerling komt in aanraking met verschillende materialen en kan zich in de les zowel in vaardigheden als in creativiteit en artisticiteit bekwamen.