singer-songwriter

Thomas van der Sleen

Regelneef en alleskunner.

Thomas kennen we dankzij zijn unieke prestatie tijdens de Rijswijk Talent Award 2018. Niet alleen zingt hij zelfgeschreven nummers, maar hij begeleid zichzelf ook op de piano. Thomas is helemaal thuis op het podium en durft dan ook volledig zichzelf te zijn. “Ik klap open in plaats van dicht”, aldus Thomas zelf. Zijn nieuwsgierigheid en gevatte opmerkingen maken hem een plezier om te aanschouwen.

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan” – de wijze woorden van Pippi Langkous gaan ook in voor Thomas. Het talent is constant bezig met nieuwe dingen ontdekken. Zo houdt hij zich naast zijn carrière als singer-songwriter ook bezig met optreden in musicals, zit hij in de schoolband en legt hij dit vast door te vloggen.

Wanneer Thomas zelf liedjes schrijft, maakt hij eerst de tekst en bedenkt hij daarna de muziek. Zijn Engelse songteksten vertaalt hij via google translate en lijken gewoon te kloppen. Later komen vanzelf de akkoorden erbij, wanneer hij achter de piano zit.

Thomas wil vlieguren maken op het podium. Laten zien wat hij kan en op die manier beroemd worden; want op het podium is hij de beste versie van zichzelf.

Repertoire

• Nieuwe release: After All This Time - Thomas van der Sleen
  • Magical Sea – Thomas van der Sleen
  • I Will Keep Singing – Thomas van der Sleen
  • Choose Another Path – Thomas van der Sleen
  • What About Us – P!nk
  • Million Reasons – Lady Gaga
  • Say Something – A Great Big World

Optredens

• Rijswijk Talent Award 2019 (deelnemer)
  • Rijswijk Talent Award 2020 (gastoptreden)
  • Nieuwjaarsvoorstelling 2020
  • The Voice Kids 2019
  • Talentenloods Voorburg 2020
  • Kunstbende lokaal kwalificatie 2020
  • Kunstbende lokaal finale 2020
  • Strandwalfestival
  • Uitvoeringen Muziekacademie Den Haag

Portretfotografie door Clemens Teunissen & Kees Ham, Fotoclub F70.